Saturday, 19 March 2011

TIPS MENEPIS CINTA REMAJA

Tegas dengan prisip diri.
  • Meletakkan misi yang jelas dalam hidup.
  • Bersahabat dengan rakan-rakan sejantina yang soleh.
  • Mengekang hawa nafsu.
  • Mendekati majlis ilmu.
  • Menyibukkan diri dengan hobi dan minat berfaedah.
  • Akrab dengan Allah dalam ibadah.

Sunday, 13 March 2011

MAKANAN KESUKAANKU DONUT..











yummmmm.....sedapnya...akhirnya dapat juga yana makan donut setelah sekian lama mengidam..hehe...kalau nak tahu yana pantang jumpa donut or roti....kalau nampak orang makan habis la kena kebas...jahat kan..dalam seminggu mesti kena makan kalau tak nanti susah tidur malam la jawabnya...mengenangkan donut..haha..itu sebab pipi yana da macam donut....sampai sepupu yana sendiri cakap yana pakai botox...ada ke patut...biasa la yana makan je naik kat pipi...badan tetap maintain...haha...memang pelik kan...

MY BIG FAMILY AT HOME...


ini la family yana....ayah yana MOHD RAZIB BIN OSMAN...mak yana pula NORMAHWATI BINTI SULAIMAN....hehe...anak sulung dalam family ini siapa lagi kalau bukan yana sendiri...adik kedua yana MUHAMMAD HAFIZ BIN MOHD RAZIB dia sekarang menyambungkan pelajaran di poly-tech mara....adik ketiga pula MUHAMMAD SYAFIQ BIN MOHD RAZIB....masih duduk di rumah sementara menunggu result "SPM" keluar...adik fiq tak tinggal bersama kami tapi dia tinggal bersama atuk dan nenek yana di johor...cerita pasal adik yana yang keempat pula MUHAMMAD SYARIFUDDIN BIN MOHD RAZIB....adik yana ini special sikit sebab dia "OKU"...adik yana ini bisu dan pekak...kadang-kadang kita dapat dengar dia bercakap...betul...macam tak percaya je...adik kelima NURSYUHAIDAH BINTI MOHD RAZIB....dia masih belajar di tingkatan tiga...adik keenam NURAISYAH BINTI MOHD RAZIB....masih di tahun lima...dan adik yang terakhir pula MUHAMMAD AKMAL BIN MOHD RAZIB dia baru 9tahun....yang ini pun tinggal bersama makcik yana tapi dekat kuala lumpur gak la....hehehe...so ini la kisah tentang family yana...my big family....one happy family at home....(",)

Saturday, 12 March 2011

DIRIKU..!!


nama diberi NURLIYANA BINTI MOHD RAZIB..dilahirkan pada 1 MEI 1990..panggilan manja yana or nana...suka makan, makan dan makan..hehe tapi badan tetap kurus...bila masa lapang yana akan melayari internet...biasa lah nak chatting bersama rakan-rakan...hehe..kampung yana dekat johor bahru..rumah pulak di taman keramat...senang-senang datang lah ye...fanatik sangat kt warna ungu, merah and kelabu...bab lepak pulak, yana lebih suka dok dekat rumah...bosan la kalau keluar tanpa tujuan kn...huhu  yana suka berkawan tapi no couple...takut dikecewakan lagi itu sebab tak nak ada komitmen...tapi kalau nak cari kawan tu biar la masa susah dan senang dia sentiasa ada disisi...ermmm....yana minat dalam bidang bisnes..kalau boleh nak berjaya jadi seorang usahawan satu hari nanti...cakap pasal bisnes yana memang suka buat kek...yummm....favourite tu...kalau lalu depan kedai kek mesti kena singgah beli...sampai kawan tarik yana susah teruskan jalan..hehe...erm yana memang kuat makan sampai dapat panggilan yana gemuk tapi dari fizikal nya orang-orang yang lain tak perasan perubahan diri yana...hahaha...umur da meningkat tapi ada yang tak percaya...mereka cakap umur yana baru 14tahun...memang kelakar la...yana suka dengar lagu dan kacau orang...haha jahat kan...lagi-lagi kalau adik yana tengah tidur habis la kena buli...yana ada 7 orang adik beradik...3 gurls and 4 boys...ayah yana MOHD RAZIB BIN OSMAN sekarang berumur 48tahun...mak yana pulak NORMAHWATI BINTI SULAIMAN dan berumur 45tahun...mereka kategori yang baik la...kalau tak percaya datang la rumah jumpa mereka...so dah panjang lebar berceloteh pasal diri yana....jumpa lagi...

Tidak Mampu Hidup Sendiri...!!

Tuhan menciptakan lelaki dan perempuan dengan tujuan agar
keduanya saling mengenal, menyanyangi dan saling membantu.
        Keduanya pun punya tugas yang sama, iaitu membina
kehidupan meskipun ada perbezaan cara dan etika dalam diri
masing-masing. Oleh itu, peranan inilah yang dapat membantu
 keduanya merealisasikan fungsinya sebagai makhluk
                                 di muka bumi ini.

                           Ayah dan ibu contohnya,
disebabkan mereka memiliki tanggungjawab berbeza maka
keluarga anda dapat hidup dengan baik. Cuba bayangkan
sekiranya keduanya saling tidak membantu....pasti keluarga anda
                              tidak akan bahagia.

         Kerana itulah lelaki dan perempuan
tidak boleh hidup terpisah. Jadi wajarlah jika lelaki
         dan perempuan saling jatuh cinta.

BEST FWEN..


KAWAN
bukan satu tapi berjuta,
bukan untuk diguna tapi untuk dijaga,
bukan untuk dimusuhi tapi untuk disayangi,
bukan untuk sementara tapi selamanya,
bukan untuk dilupa tapi untuk diingati,
bukan untuk ditinggalkan tapi untuk dirindui,
bukan hanya disini tapi dimana-mana,
bukan setakat disini tapi hingga hujung nyawa..

Ya Allah
sentuhkanlah hati sahabatku ini saat dia jauh darimu,
peluklah hatinya saat dia mencintai sesiapa lebih darimu,
peliharalah imannya selalu,
Ya Allah...amin